Categorieën
Bedrijfsnieuws
Gezondheid
Culinair
Cultuur
Toerisme
Sport
Recreatief
Wetenschap
Politiek
Wonen
ICT
Varia
|
Omzet van Santafixie in 2014 verdubbeld, verwachting dat groei doorzet
| Santafixie bereikt omzet van 1,2 miljoen euro dank zij verkopen in
buitenland
Santafixie, een van oorsprong Spaanse online winkel voor fixie fietsen, heeft in
2014 haar omzet zien verdubbelen danzij de verkopen in het buitenland. In 2014 is
een omzet van €1.200.000,- bereikt dankzij uitbreiding naar nieuwe markten als
Nederland en Frankrijk. Deze buitenlandse markten waren vorig jaar goed voor 60% van
de omzet. Verwacht wordt dat de omzet in 2015 verder zal stijgen, onder andere door
groei van de Nederlandse online winkel www.santafixie.nl.
Xavier Claveria, oprichter van Santafixie zegt: Ons doel is om te blijven groeien.
We willen de landen waarin we al actief zijn met een lokale website verder uitbouwen
en in 2015 mogelijk websites in andere landen openen. We willen de Europese leider
zijn voor urban bikes en daarvoor is een ambitieuze strategie van
internationalisering vereist.
Cross border succes
Om als Spaans bedrijf in Nederland succesvol te worden, heeft Santafixie de
Nederlands-Spaanse crossborder specialist Ecommerce Managers in de arm genomen. Voor
de Nederlandse website van Santafixie is Ecommerce Managers verantwoordelijk voor
onder andere de online marketing en de Nederlandstalige klantenservice. Claveria:
Nederland is marktleider in de wereld op het gebied van stedelijke fietsen. Een
belangrijk land dus voor ons door zijn fietscultuur en dat is een van de redenen
waarom we in 2014 de Nederlandse online fixie bike shop geopend hebben. Ecommerce
Managers helpt om de website een lokale touch te geven en zorgt ervoor dat
Santafixie.nl in contact komt met de doelgroep via de juiste kanalen.
Specialisatie en kennis
Een van de belangrijkste redenen voor de sterke groei is de specialisatie van
Santafixie in fixie fietsen binnen de brede sector van fietsen. De gebruikers zijn
voornamelijk jong volwassenen in de leeftijd 16 tot 35 jaar die online zoeken en het
verschil weten tussen een gespecialiseerde webshop en meer algemene sportzaken.
Bovendien weet de doelgroep vaak goed wat ze zoekt en komt ze bij Santafixie
terecht, waar deze specifieke kennis over het product beschikbaar is. Zo vormt een
afdeling van professionele fietsenmakers die adviseert en helpt een deel van het
team. Eerlijk gezegd zijn er weinig online winkels die deze service bieden., aldus
Claveria.
Ook voor 2015 wordt verwacht dat deze service zal bijdragen aan een verdere groei
van de verkopen in het buitenland en internationalisering.
E-mail: info@santafixie.nl
|
|